Hammarbyspelen

I morgon gör jag min första tävling när det gäller inomhus och det är 3000m som gäller. Mitt pers från innan är på 8:56 och jag kommer satsa för att gå under 8:45. Med rätt lopp så är det möjligt.
Jag har inte laddat helt opimalt för loppet utan har kört en kortare period av intervaller (mån-ons) bestående av 5 pass. Men det känns okej och med lite vila fram till loppet så tror jag att kroppen är redo igen, hoppas att det finns fler i fältet som vill gå på liknande tider.
 
För snart två veckor sen kom jag hem från Alicante efter 10 dagars läger. Var nog mitt bästa teknikläger någonsin, dock fick jag avstå några av löppassen på grund av en liten skada jag ådrog mig där nere. Men det hindrade inte mig ifrån att fortsätta träna 3pass/dag. Efter veckan kunde jag summera ihop 26pass (23 teknik) och nästan 30timmar.
Mellan Alicante och nu har träningen funkat bra och jag tycker att formen och självförtroendet börjar komma mer och mer.
 
Kartor från lägret
 
Framöver är det annars flytt och Turkiet-läger som väntar. Nästa vecka går flyttlasset till Göteborg, det känns grymt kul! Ny miljö och ny terrängtyp, förhoppningsvis kommer det lyfta mig ytterligare ett steg mot toppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0