Göteborg

Nu har jag installerat mig i en villa nedanför Skatås i Göteborg. Har även hunnit med att träna två teknikpass uppe i skatåsterrängen, ett i dagsljus och ett i mörker. Efter att ha bott på söder i Stockholm nu i några månader så är det skönt att ha skogen så nära huset igen och skönt att slippa att kryssa mellan husen i 25min för att ta sig dit.

3000m inne i sätrahallen i fredags blev riktigt bra, nytt pers (8.45) och seger i min första ”riktiga” friidrottstävling. Dock öppnade jag lite väl fort, 2.51 på första km, men krafterna räckte ändå trots att jag fick slita ont de sista två varven då kroppen egentligen inte ville fortsätta.
Det gav mersmak att tävla inomhus så vi får se när nästa race blir.

Turkiet väntar på söndag, blir skönt att komma till lite varmare breddgarde för en veckas träning igen. Vässa de tekniska färdigheterna och speciellt njuta av barmarken. Men innan dess tänkte jag även köra snabbdistans på den beryktade grus-8an i skatås, 4 varv är planen med stegrande tempo. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0