Silva League 3 och 4

I helgen som var det deltävling 3 och 4 i Silva League utanför Täby i Stockholm. Jag hade sett framemot långdistansen som var på lördagen väldigt länge och fick ett härligt genrep av tekniken när jag var och tränade strax norr om tävlingsområdet veckan innan.

 

På programmet var det 18km vilket innebar snabba kilometertider då segrartiden skulle vara ca 90min, banan skulle även ha någon form av gaffling.

Direkt när jag fick kartan insåg jag ganska så snabbt att det gällde att plocka kontrollerna lugnt och säkert i början för att sedan öka tempot på de längre sträckorna. Kan väl inte säga att jag i själva verket inledde särskilt lugnt då jag tog ledningen redan vid första radion (11.:38). Hade ett härligt go i kroppen och känslan var god, ända fram till 7an där jag inte får ihop det riktigt när jag ska ta kontrollen. Gör ca 30sek.

Kommer in i det bra igen och plockar skärm efter skärm och vid varvningen är jag är jag 3:a 49sek efter. Ut på andra varvet är det ganska löpvänligt till en början och jag försöker trycka på så gott det går. Gör det enkelt på långsträckan norr ut där jag kan löpa på bra, men sen till 22an kommer den kostsammaste bommen på 1:20min. Trots bommen så var jag fortsatt 50 sek efter vid radio 2. Tyvärr genomför jag inte långsträckan till 26:an direkt bra, utan blir väldigt krokigt och jag tappar tid. I mål sen springer jag in som 3:a, 1:33min bakom Thierry Gueorgiou.

 

Klart godkänt lopp både tekniskt och fysiskt och ett bra kvitto på att jag närmat mig toppen, men jag väntar fortfarande på den riktiga fullträffen.

 

På söndagen var det medeldistans, 6,1 km. Kände innan start att detta kan passa mig bra om jag håller i tekniken. Fick även testa på hur det är att starta absolut sist på tävlingen. Ett ensamt lopp där jag endast korsade 2 löpare på hela banan.

Tyvärr lyckas jag inte fullt ut med tekniken då jag på 6:e kontrollen gör min stora bom, är runt på två andra stenar i området som känns som ett uppväxt grönområde. Här lyckades verkligen banläggaren. Efter det springer jag bra igen, gör en liten krok till 12:an dock. Springer i mål som 10:a och upp till segraren Thierry var det 1:52min.

Ändå ett besked på att jag klarar hålla farten bra trots klurig orientering.

Karta Lång del 1: http://www.flyingfred.com/kartor/show_map.php?user=Fredrik&map=33

Karta Lång del 2: http://www.flyingfred.com/kartor/show_map.php?user=Fredrik&map=34

Karta Medel: http://www.flyingfred.com/kartor/show_map.php?user=Fredrik&map=35


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0