Vilodag

Jag blev allt för rastlös av förkylningen så i fredags kröp det i hela kroppen och jag var tvungen att ut och springa. Gjorde det och var väldigt skönt att komma ut igen efter så många dagars stillasittande. Jag blev inte sämre av löpningen utan snarare bättre så efter det körde jag på som planerat, dock lite lugnare tempo.

 

Så från och med i lördags har jag kört två pass per dag, startade med två ol-pass här i Falun. Gäller att få så många timmar som möjligt i EM-terräng och särskilt nu när det är barmark här. Första passet från i lördags kan ses här; http://www.flyingfred.com/kartor/show_map.php?user=Fredrik&map=29 Blev även ett  styrkepass efter sista OL-passet, så egentligen tre pass denna dag.

 

Under söndagen körde jag skate på lugnet, ganska mjukt i spåret mot slutet, men desto isigare i början. Jag åkte för första gången uppför mördarbacken och såhär efteråt förstår jag hur brant den är. Det avslutande passet blev ett intervallpass på cykelvägar runt om i Falun. Körde 12 stycken 3minutersintervaller och jag ska vara ärlig att säga att jag aldrig kört så många förut. Blev rejält sliten i muskulaturen, men tror jag kommer att genomföra det igen.
Måndagen var det dags för ännu ett skidpass och säsongens sista. Idag var det ännu mjukare i spåret och skidorna sögs verkligen fast ibland. Men det var kul att åka med världsstjärnor som Angerer och Filbrich från det Tyska längdlaget. Innan skidpasset var det ett härligt 2timmarspass i skogen med karta, härligt flyt även här. Tekniken börjar komma!

 

Igår var det sista dagen med träning innan återhämtning inför intervallperioden som startar på torsdag. Körde först sprintintervaller i Borlänge med DSA, kroppen kändes sjukt dålig under första två intervallerna men under den sista vaknade jag till och kunde trycka på bra mot slutet. Det var relativt löpbetonade intervaller så gällde att vara på hugget. Sista passet blev ett härligt OL pass på källvikskartan http://www.flyingfred.com/kartor/show_map.php?user=Fredrik&map=28 där jag återigen gjorde ett bra genomförande tekniskt. Kroppen kändes bättre och jag blev rejält taggad inför intervallperioden som kommer.

 

Nu inför imorgon ska jag börja kolla på en intervallbana i skog, vill att den ska ta ca 5min. Så nu väntar 10 underbara intervallpass, på hårt samt mjukt underlag. Är ni i Falutrakten och vill köra intervaller, tveka inte!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0