Ledartröjan och Chokladfabrik

Först till gårdagens Tour de Swiss. Där Jonas med alla ledartröjor och annat tjaffs tappade helt farten och därmed Vagnis kunde trippa lugnt och fint mot en totalledning i bergen. Själv så körde jag vilodag, där jag skulle njuta lite i bergen medans gänget sprang. Tyvärr kom vi inte tillräckligt långt upp med bilen och jag fick istället gå lite i skogen men tröttnade snabbt och satte mig istället i bilen för att läsa bok som tidsfördriv. Efter bergsresan begav vi oss till Medelfinalen där det hejades ordentligt och världens grymmaste TOVE tog silver!! Även en grym laginsatts och ett snyggt lag som syns nedan; 
 
 
I dagens Tour de Swiss var det ol-intervaller som var på programmet och två nya deltagare kom med, Jerker och Johan. Det var fyra intervaller som skulle avgöras på poängsystem, 2p för seger/intervall och 1p för andraplatsen. Efter fyra hårda intervaller i överfart blev totaltställningen följande;
  1. Jag 5p
  2. Jerker 3p
  3. Johan, Jonas 2p
  4. Vagnis 0p
Härligt att kunna knipa ledartröjan och även skönt att ta hem spurttröjan efter seger på sista intervallen, KUL! 
 
Under eftermiddagen blev det chokladfabrik, där det först var historia om chokladen, sen fick vi se hur den gjordes och slutligen chokladprovning. Det var den sista delen jag sett mest fram emot men efter några bitar mådde jag inte så bra, utan det blev helt enkelt för mycket av det goda. 
 
I morgon väntas Långfinal utanför dörren och jag hoppas på en jämn och tuff bana! Som jag sagt tidigare så hade det vart grymt kul att få springa och speciellt nu när kroppen känns så bra som den gör. Därför är det med blandade känslor som finalen i morgon närmar sig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0