Lång-kval

När långkvalet avgjordes idag var det blandade känslor, det var här jag skulle ha sprungit om jag fått välja. Men nu blev det inte så utan istället fick jag stå vid sidan av. En lite lätt långtråkig tävling där det hoppade ut löpare ur buskarna och stämplade sista kontrollen och sedan fortsatte upploppet i olika tempo. Det fanns löpare som tog det väldigt lugnt och vissa hade betydligt mer bråttom. 
För min del så var det ändå lärorikt att se hur de olika löparna gör i mästerskapskval och att det egentligen inte så speciellt. Det gäller att ha en plan och utföra den till 100%, hellre gå lite defensivt än att satsa för fullt. Egentligen är det inget annorlunda med ett mästerskapskval jämfört med en vanlig bana på hemmakartan, utan jobbet ska göras. Självklart är det mer nervöst men det gäller att se möjligheterna och att ta det som en bra genomkörare inför finalen.
 
Idag kände jag även av att min revanschlust kom krypande mer och mer. Att stå och se på hur löpare efter löpare springer i mål (på min favoritdistans!) gör mig väldigt taggad och det ger även en drivkraft till att fortsätta att utvecklas och ta steg efter steg för att nå toppen.
 
Nedan kommer bilder från kvalet på Lundanes, Niggli och Eliasson.
 
 
Idag stod det distans på träningsschemat. Sprang på grannkartan till långfinalen, men tyvärr var det svårt att springa i distansfart i den skogen, då det bitvis var väldigt grönt och springer man inte med full attack är det svårt att komma igenom. 
 
 
Här nedan kommer även en bild från min "arbetsplats" från sprinten, satt precis bakom målet och inspurten syns i bakgrunden:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0