Härligt resultat på dagens intervallpass

Dagarna går fort när 2 pass träning ska avverkas och där emellan hinna återhämta sig. Nu är det redan dags för en ny vecka med många roliga pass och en liten Stockholmstripp inbakad.

 

Förra veckans fina start följdes upp med ett härligt slut också. Det vill säga att i fredags så körde jag fartlek på skidor, rättare sagt skate. Var ganska mjukt i spåren där jag avverkade fem 5minuters farthöjningar vilket gjorde att benen blev rejält trötta och till slut orkade jag knappt höja tempot kändes det som. Detta var dock det enda pass för dagen vilket var skönt efteråt.

 

Lördagen blev det två pass igen och först åkte jag till Borlänge för att genomföra FBCC (Falun-Borlänge City Cup). 8km sprintorientering avverkades på tiden 36.30 i isiga förhållanden. Karta kommer upp i kartpärmen - http://www.flyingfred.com/kartor/.

Detta pass gjorde dock att jag blev ganska så sliten till kvällens styrkepass, men jag klarade av att genomföra det väl men tiden på idioten försämrades med nästan sekunden per idiot.

 

Sista passet för veckan bestod av ett distanspass med första timmen OL på källvikskartan, helt underbar terräng och 30min löpning hem på väg. Detta var ett pass som gjorde mig piggare och piggare. Jag tror att detta är det bästa mot trötta ben, alltså 90min distans i lugnt tempo.

 

En ny vecka har börjat och har hunnit avverka första passet, ett intervallpass på bana. Körde 5-4-3-2-2-3-4-5min med 90sek vila mellan varje. I vilan passade jag även på att köra lite sprintteknik genom att bestämma vägval på kvalkartan där VM-sprinten avgörs i år.

 

I morgon drar vi ner mot Stockholm för en kortare visit och om vädret har hållit sig där nere ska jag passa på att köra lite barmark.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0