Härligt besked efter misslyckad medeldistans

Ja andra och sista SM-helgen är nu över och jag tar med mig blandande känslor från Trollhättan.

Medel, KVAL:
Kroppen började komma tillbaka till den form jag hade innan sjukdomen förra veckan och därför blev det en lättna känsla inför starten. Tyvärr höll inte känslan i sig så länge, först och främst blev jag lite chockad över hur terrängen var. Jag var mer förberedd på sådan terräng som blev mer på stafetten. Men jag kom in i loppet bra i början, fick kontrollerna. Dock påväg till 5:an väljer jag först fel vägval, vilket gör att kontrollen blir svår fast den egentligen inte är det. Innan kontrollen ska jag passera 3st stigar, men i själva verket märker jag faktiskt inte av någon. Detta gör att jag hamnar nedanför branterna och innan jag stälpar vid kontrollen har det nog gått ca minuten. På väg till sjätte springer jag lite stressat rakt på och gör då att kontrollen blir svår och jag kommer lite nedanför, istället för att springa stig hela vägen till kontrollen. Jag kommer sedan in i loppet igen och går riktigt bra från 6:an till 12:an. Vid 13:e händer nästa misstag, dock inget stort, men sen tar jag fel vägval igen och springer även här rakt på. Kartan är svårläst här så det känns som jag springa lite på känn och därför lite krokigt mot slutet och tappar tid på denna sträcka. På väg till 15:e springer jag snett ut från kontrollen då jag stressar ut och kollar inte så noga på kompassen. Även ett litet misstag på 18:e kontrollen sker innan jag till slut kommer i mål.
Detta var ett alldeles för stressigt och kände mig inte så trygg som jag ville. Det här loppet räckte ju inte till A-final som ni kanske förstår utan jag hamnade istället i B-finalen, väldigt besviken men idag var jag inte alls tillräckligt bra.

B-final:
Först var tankarna att jag skulle köra på i hyffsat tempo men bestämde mig på uppvärmningen då det inte kändes så himla bra i kroppen att jag bara skulle springa igenom banan i lugn fart och spara kraft inför Stafetten som var nästa dag.

Stafetten:
Vi kunde inte fått en bättre start på denna stafett när Fille tog täten redan vid första radion och den höll han hela vägen in till växling, grymt bra och härlig start!! Sträcka 2 i vårt lag stod Jonn-Jonn för och han gav verkligen allt hela vägen, tyvärr hade han inte superkrafterna som han visade dagen innnan(Silver-Jonn), men han var inne som sjua när det var min tur att ge sig iväg bara minuten bakom Malung och i klunga med de andra framförvarande lagen. Äntligen kände jag när jag gav mig iväg till första, kroppen kändes super och tekniken satt som en smäck! Det var mycket gafflat idag vilket gjorde att jag större delen av banan sprang själv men ändå hade bra koll på de andra lagen i skogen. Efter varvningen blev det dock lite splittring och vi var nu 5 lag som gjorde upp om medaljerna. Efter en långsträcka kom avgörandet, då jag hade lång gaffel medans SNO, Rehns och Linne hade kort och gled ifrån. Malung med Wille gjorde ett misstag och försvann. Efter denna gaffling låg jag ca 45sek bakom och krigade så hårt jag kunde och plockade kontroll efter kontroll med förhoppning om att de framförvarande lagen skulle göra något misstag. Tyvärr för mig så gjorde lagen framför mig inga misstag och därför var det svårt att ta in tid på dem. Jag sprang dock väldigt bra tycker jag, men tyvärr räcker det inte när man ska springa en längre bana än de andra löparna. Det känns lite surt så här efteråt att jag aldrig riktigt fick chansen, men jag är övertygad om att det kommer fler chanser.

Världscupstart:
I bilen hem från SM fick jag beskedet att jag var uttagen till Världscupen kommade helger, grymt kul och det känns skönt att få vara med på riktigt igen! Jag är grymt taggad och jag vill verkligen visa att jag har där att göra!! Nu kör vi med siktet inställt mot Tjeckien!!

Uttagningen; http://www.orientering.se/Nyheter/NugorLinneavarldscupdebut/
Kartor från helgen kommer som vanligt upp på; http://www.flyingfred.com/kartor/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0