Intervallvecka till avslutningsmiddag

Intervallveckan avslutades efter 8 pass, skulle vart 9 men fick tänka om eftersom jag inte återhämtat mig ordentligt. Jag tror det berodde på att jag under vilodagen i fredags sprang runt lite på stan för att inhandla julklappar och detta straffade sig sedan under söndagen. Kändes lite fel att avbryta efter "bara" 8 pass men jag känner mig grymt nöjd att jag klarade av de 7 första passen så pass bra, eftersom jag ändrade lite i upplägget mot förra årets intervallperioder.
Jag tror dock att upplägget med 2-1-2-VILA-2-1-2 kommer att funka alldeles utmärkt då detta var den första perioden sen innan Lång-SM i höstas. Nu ska jag bara få kontinuitetet på denna form så att kroppen lär sig att hantera resultatet på bästa sätt.
Det jag har lärt mig från året som varit med dessa perioder är att ta det lugnt mellan passen och speciellt på vilodagen och jag tror att förutsättningarna för det kommer att bli perfekta för det nästa år.

Igår var det avslutningsmiddag på skolan, med klassen och lärarna på GIH. Grymt trevlig tillställning och mycket god mat fick avnjutas.
Imorn är det avslutningscermoni i aulan och därefter drar jag och Frida med flyttlasten nordväst ut, närmare bestämt till Falun. Ska bli riktigt härligt med miljöombyte och riktigt kul att kunna träna med så många bra orienterare där uppe.
Därför har nu mycket tid och energi gått åt till packning och skolavslutning, vilket innebar 2 vilodagar efter intervallveckan. Bra med återhämtning, men samtidigt vill jag träna. Men jag vet att efter nyår finns det gott om tid och jag kommer kunna lägga precis så mycket jag vill på träning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0