Alicante ikväll

Ja nu är sista passet gjort i snöiga Stockholm för ett tag fram över. Just att slippa snön i 10dagar framåt känns helt underbart. Det blir andra gången för året som jag ska åka ner till Alicante för träningsläger, men den här gången ska jag hålla mig frisk hela lägret. Lyckades inte så bra med det efter nyår, men jag har repat mig bra och känner mig riktigt fysiskt stark nu. Det kommer bli mycket ol-teknik och innan hemfärd blir det även tävlingspremiär den 26-27 januari.

Jag har fått en riktigt bra grund, med mycket mängd, men även tuffa intervallpass. Ett pass som jag börjat köra mer kontinuerligt under vintern är snabbdistans. Inget max, men bra tempo i 90-120 min. Det är inte optimalt att köra i dessa väglag så denna veckan gick jag in på Bosön för att genomföra det. Kan meddela att man hinner många varv. Jag tror det blev hela 127varv innan 90min hade gått och det blev totalt 25,5km. Jag känner mig nöjd nu efteråt, men jag skulle helst inte göra om det och hoppas därför att snön försvunnit tills nästa pass av sån karaktär.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0