Sista tävlingen och ny design

Nypremiär för den nya hemsidan (www.flyingfred.com) som min sambo Frida har arbetat fram lades upp i helgen. Än så länge finns inga bilder och den ser endast ut som den ska på Chrome. Detta kommer snart åtgärdas. Men ni kan ju andå kika in på Flyingfred.com 

Nu i helgen gjorde jag mina sista tävlingar för året och det var riktigt skönt att kunna avsluta på topp. I fredags började det med Nattsprint, lördags Downhill och idag Zoosprint. Det är en cup där varje lopp räknas samman till en total. Och vilket facit det blev på dessa sprintar, 3:a i fredags, 1:a i lördags och 1:a idag. 
Fredagens nattsprint bestod av teknisk inledning och snabb avslutning, dock precis innan den snabba avslutningen skulle ta vid så försvann det en kontroll och den sista fjärdedelens startande blev drabbade. Bland annat jag. Dock löste arrangörerna det på ett bra sätt och tog bort tiden till den och från den och kunde på så vis få en resultatlista. 
Downhillen var jag riktigt sugen på i år, då jag aldrig riktigt fått till det prickfritt där något år. Men i år lossnade det och lyckades vinna med nästan minuten till Högstrand, som endast var 16 sekunder efter mig i spåret vid femte kontrollen (han startade 30sek efter mig). Jag tyckte ändå jag sprang bra i början av loppet men han hade absolut en högre växel från start, men kanske tyvärr lite väl hög för att klara av att springa prickfritt. 
Söndagens race inne på djurparken var lite annorlunda i år eftersom vi startade utanför parken och detta gjorde att det blev mer skogsorientering istället för ren vägvals-OL. Jag började dock lite nervöst då jag tappade mycket tid till tvåan, eftersom jag inte läste kartan tillräckligt noga och hamnade mitt på ett staket som jag inte fick passera. Efter den missen skärpte jag till mig och sprang sen bra och kunde hålla ett högt tempo hela vägen till mål. 
I och med mina två segrar så tog jag hem totalen och fick då en pannlampa i pris, Ledx Cobra IIx, så nu kanske jag kan ta nattorienteringen ett steg till.
 
Resultat Natt
Resultat Downhill
Resultat Zoo
 
Riktig kul avslut på säsongen och skönt att bättra på mitt sprintfacit under helgen.

Vinterträningen har även startat upp och har hållt på i några veckor nu, med detta vill jag mena att fokus på 2013 är i full gång. Än så länge har jag främst fokuserat på mängd för en bra grund men de kommande veckorna blir det mer teknik och tempoinslag. Mot Suomi!
 

Kommentarer
Postat av: Lena E

Coolt! Snyggt jobbat Frida (och Fredrik).

2012-11-14 @ 19:45:06
URL: http://www.andersson-eliasson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0