10milaresumé och EM-uttagning

 

10-mila 2012.

Var trevlig läsning när jag steg 03:45 på söndagsmorgonen. Vi var med och jag kände att det här kan bli hur kul som helst.

När jag väl kom ut till TC och fick höra från gubbarna i laget hur terrängen var, tänkte jag bara; "jag kör samma taktik som förra veckan" och så här i efterhand var det helt rätt.

 

När jag fick "seglet" av Klaus visste jag precis hur jag skulle göra.

Började dock lite osäkert, var tveksam in mot första kontrollen men fick syn på en skärm i rätt riktning och sprang dit och det var min. Gör sen tyvärr ca 20sek på andra kontrollen då jag tycker det är riktigt diffust. Då kommer jag ihop med IFK GBG, eller han kom ikapp mig, jag lägger mig i rygg på honom då jag känner mig rätt trött i kroppen. Jag får slita för att orka orientera i hans tempo som han sätter upp men har full koll hela tiden och tar kontrollerna före honom när han blir tveksam. Kilometrarna tickar på och jag jag börjar känna mig piggare och efter ca 45 min känns det riktigt bra och jag tycker att tempot sänks betydligt, dock tror jag inte det utan det var bara min kropp som vaknade till liv, skönt!

Efter att jag och IFK-killen tagit alla kontroller nere i det södra området känns det som att jag är lite piggare och orkar öka farten en aning, vilket ger en lucka.

Jag kämpar på och plockar kontroll efter kontroll och har ett härligt flyt ute i den underbara terrängen. När jag efter ett par km löpning mot mål får jag syn på OK Denselns löpare, då tänkte jag; "Tryck på och ta honom" men tyvärr tänkte han detsamma och istället för att luckan minskade så ökade den en aning. Huvudet ville men benen gick inte fortare och jag fick istället springa i mål som 6:a bara sekunder från 4;e platsen. Riktigt bra med en sjätteplats men det roligaste är att vi är bäst i Stockholm igen!

 

Resultat; http://www.obasen.nu/winsplits/online/sv/default.asp?page=table&databaseId=20779&categoryId=0

Jag hade även 3:e bästa tid på sista sträckan, grymt kul!

 

EM-uttagning

Jag är uttagen till att springa EM på hemmaplan för Sverige, det känns hur kul som helst. Jag kommer att springa Långdistans med kval på Tisdagen 15maj i Högberg och förhoppningsvis final Fredagen 18 maj i Skattungbyn. Jag hoppas att just DU är där och hejar fram oss svenskar till härliga framgångar.

 

Läs mer här; http://www.orientering.se/Nyheter/BaderutinochungdomiEM-laget/

Mer om EM; http://www.eoc2012.se/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0