Nu bär det av söderut

Intervallveckan som jag startade efter sjukdomen började bättre än någonsin, med detta menar jag att tiden över 90 % blev betydligt mer än vad jag brukar orka med. Jag tror jag har att tacka sjukdomen för det, för jag blev ordentligt utvilad av att vara still nästan en vecka och det verkar inte som att en förkylning har så negativ inverkan på kroppen.

Det var väldigt skönt att få så bra kvitton av att kroppen klarar av att återhämta sig efter hårda pass och särskilt när jag körde dubbla pass. Jag höll mig dock i skinnet så gott det gick mellan passen för att just återhämta mig bra, t.ex. genom att slappa framför tv:n och äta bra.

Vilodagen dock kanske inte blev den bästa då jag tillbringande en heldag med Frida på delfinariet på Kolmårdens djurpark, så kroppen kanske inte fick sitt men själen fick i alla fall sitt. Att se de underbara djuren glida fram i vattnet, se dem hoppa och göra konster gav rikligt med energi för att fortsätta intervallperioden igen på måndagen. Tänk om man som löpare kunde ha ett lika ekonomiskt rörelsesätt när man springer som delfinerna har när de simmar, då skulle det gå fort..

 

Eftersom jag anmälde mig till Premiärloppet som går imorgon söndag i Stockholm valde jag att göra en lite kortare variant på intervallperioden då jag vill springa bra på detta löplopp. Jag valde därför att köra dubbla pass på måndagen, helt enligt plan, men istället för ett på tisdagen och två på onsdagen så körde jag dubbla pass även på tisdagen och avslutade perioden då. Det avslutade passet blev tillsammans med tom-carl på bana där jag körde 6*1000m+200m, vilan bestod av 30sek mellan 1000 och 200 och sen 2min i setvila. Ett riktigt härligt pass som jag rekommenderar.

Nu laddar jag alltså för fullt inför Premiärloppet där start och mål är vid universitet i Stockholm, där ska det löpas två varv på en 5km-slinga, så publikvänligt lopp vilket jag hoppas kommer att synas där. Så har du vägarna förbi kom dit och heja. Det kändes bra i kroppen idag på passet så jag hoppas att kunna göra en tid under 32minuter, skulle vara skönt att slå mitt personbästa på 31.52 från Midnattsloppet i somras.

 

Så nu har resan söderut börjat men först ett stopp i Stockholm och sen direkt efter loppet kommer jag bege mig direkt ut mot Arlanda för att flyga ännu mera söderut, närmare bestämt Schweiz för ett VM-förberedande läger med landslaget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0