Härligt flyt i inledning på veckan

Veckan har börjat suveränt för min del, den första motgången var att det regnade lite när vi åkte från lägenheten mot Sörskog imorse. Men sedan jag skrev sist har det blivit rolig träning i underbara förhållanden, enligt mig själv i alla fall.

 

Måndagen börjades med tidig uppstigning för att åka mot friidrottshallen för att köra 200meters intervaller med DSC (Dala Sports Center). Men när vi väl kom dit för att starta uppvärmningen blev det ändrade planer. Då hade Polisen beslagtagit hela hallen då de höll på med sina fystester. Det blev då ändrade planer för min del och istället för korta intervaller blev det 4*4min på löpband. 
Kvällspasset bestod av distans på skateskidorna i mörkret kring lugnet.

 

Tisdagen blev bara ett pass, men det var ett bra sådant, ett av de roligaste distanspassen jag sprungit, med en 12.7 km momentbana. Blir härligt att framöver kunna få riktigt bra teknikträning på distanspassen också. Kartklippet nedan visar en del av banan;

Onsdag, och två pass väntade. Första passet var det sprintintervaller ute vid Främby Udde. Det var tre stycken slingor som var ca 1.5km långa, med en löptid på ca 6-7 min. Min form har känts stigande under senaste veckan och jag fick ett bra kvitto på detta pass att det var så. Gafflat och gemensam start i olika heat lockade till bra tempo. Intervall nr 2 ser ni nedan;

Eftermiddagspasset blev styrka, mitt och Fridas egenkomponerande pass där jag jobbar med att öka min explosivitet. Passet innehåller; hopprep, idioten, utfallshopp, frivändningar, benböj och marklyft. Såhär i början så lastar jag inte på särskilt mycket vikt utan vill istället se till att tekniken blir så bra som möjligt. Vikten får komma senare.

 

Idag stod 2 distanspass på schemat. Ett på skidor, klassiskt och ett löppass. Skidpasset blev lite sämre än väntat då vädret blivit milt och det låg ca 5 cm nysnö i spåren vid Sörskog. Spårpatrullen hann dock ut precis framför, men föret var svårvallat och det var riktigt bakhalt. 5 km spårat + 7 km ospårat + 13 km halvspårat blev resultatet.

Nu dags för dagens andra pass, utforska Falun i 2 timmar. Avslutar med dusch och bastu på lugnet. Till helgen blir det mer distans, OL, lång-sprint och styrka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0