7 dagar i Falun resten läger

Februari är en vintermånad och vad passar då inte bättre än att vara på läger i varmare klimat. Åhuslägret med landslaget var dock inte så varmt då även i södra Svergie så är februari en vintermånad så som uppe i norr.

 

Förra veckan var det alltså landslagläger nere i Åhus. Veckan innehöll många roliga träningar, såsom 3000m på en sopad kolstubbsbana, korridor-OL och kontinentaltest.

 

Jag fick många bra kvitton på att jag tränat bra än så länge under vintern. Första beskedet fick jag just på 3000m där jag satte en tangering av mitt rekord, som lyder 8.56 och detta i -5grader och lite blåst. Kroppen svarade fint och redan på kontinentaltestet så fick jag ett nytt kvitto. Där skulle vi springa 5 varv på en skogs-stig-skrå-uppför-nedför-slinga och varje varv ca 11minuter. Jag höll ihop det bra och sprang jämnt förutom på tredje varvet som gick fortare.

 

Efter det var det natt-cup, här hamnade jag lite längre bak i början på grund av ett litet misstag, men efter det bestämde jag mig för att gå hårt för att komma ikapp, gjorde det också och var med i täten hela vägen till mål, skönt!

 

Mellan dessa tuffa pass så blev det även många teknikpass i underbar terräng. Nedan följer några kartor som visar hur fint det var.

Medeldistans i Jämshög

Korridor söder om Åhus i underbar strandterräng

Söndagens masstart strandterrängen söder om Åhus.

Lägret avslutades med en masstart i likt EM-terräng där det verkligen gav en chans att se hur man låg till. Jag gjorde ett bra första varv och varvade som tvåa, men på andra varvet så blev det tyvärr lite misstag, men kunde ändå springa imål som fjärde man, ca 2minunter efter.

 

Nu har jag varit hemma i Falun några dagar och nu är väskan återigen packad. Jag sitter just nu på Arlanda och väntar på att få ombord på flyget som tar mig ner till Lissaon, Portugal. Där nere ska jag sedan tillbringa 2 veckor. Första veckan med Lidingö och andra veckan med landslaget. Kommer bli mycket träningar och också en del tävlingar, med start imorgon.

 

Så hej då snö och kyla och HEJ BARMARK OCH VÄRME!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0