Euromeeting-nytt revanschförsök

Ja O-ringen som jag laddade för nere i Schweiz tog slut lika fort som det började. Egentligen tog det slut redan till 5:e kontrollen under första etappen, då jag slog i knät i en sten. Kändes inte så farligt just då, så jag fortsatte att löpa klart banan och fick en bra start på veckan med en 11:eplats. Men efter målgång så märkte jag att knät inte var 100%-igt. Lindade hårt och blev skjutsad till bilen med fyrhjuling.

Dagen efter när jag vaknade kände jag direkt att jag inte kunde springa, men jag gav mig ändå ut på morgonpromenad med förhoppning att knät skulle mjukna upp, men blev ingen skillnad efter 20minuter och jag bestämde att lämna återbud. Kan jag inte gå så kommer jag absolut inte kunna springa. Tråkigt, men efter ytterligare en dag så blev jag även förkyld. Lika bra att ta allt på en gång tänkte väl kroppen!

Trots att jag inte kunde fullfölja o-ringen så fick jag positivt besked angående Euromeeting i Österrike (10-12 augusti). Så nu är det bara att försöka bygga upp formen så bra det bara går efter förkylningen. Knät känns ok och revanschlusten sitter kvar så det ska bli riktigt kul att få tävla igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0