Härligt med sommarvärme igen!!

Det var kallt att landa på Arlanda när regnet bara öste ner och jag tror det är därför som jag blivit lite krasslig. Eller jag intalar mig det i alla fall, men kan väl vara så att jag fick med mig lite basiller hem från lägret då det var en del sjukdomar där.
Veckan som var i Schweiz var helt underbar, strålande sol och ca 20-25grader gör verkligen susen och humören hålls uppe.
Jag var ganska så trött i början av veckan men efter en joggtur på ängarna uppe på Jurabergen så kom krafterna åter. Stupet som ni ser till höger i bilden nedanför är mellan 100-200meter hög (svårt att uppsaktta) och precis ovanför den så gick det en smal liten stig, den var max 2meter från stupet så det var extra nervöst att springa på den. Men det var en mäktig syn att kunna kolla ut över dalgången, riktigt coolt!! När jag tog kortet eller rättare sagt Olle tog det stod Fille och ropade på mig att jag skulle gå därifrån och att jag var helt dum i huvudet! Så här i efterhand kan jag förstå vad han menade men väl där ville jag ha med mig ett grymt foto till bloggen.
Veckan nere i Schweiz avslutades med de sista två världscuptävlingarna, först en medel och sen sprint. Jag hade behövt göra min bästa prestation för året för att ha någon chans att ta mig till sprinten då bara de 40 bästa totalt i världscupen fick starta på den. Tyvärr lyckades jag inte alls denna dag, kroppen var seg och huvudet likaså. Detta medförde att jag tappade väldigt mycket tid och placeringen är verkligen inget att skryta med, så den nämner jag inte alls.
Istället för att springa den spektakulära sprinten fick jag var publik och heja på de andra svenskarna som fick starta. Även detta blev en grym upplevelse och det är grymt att se hur stor orienteringssporten är i Schweiz, där är löparna verkligen stjärnor. Det är konstigt hur det kan skilja så pass mycket från två olika land i samma idrott.
Att se sprinten från sidan gjorde att jag blev rejält sugen på att få springa den nästa år och verkligen få uppleva publiktrycket som löpare, det är något att sträva efter under vinterträningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0