Weekend i Östersund

Från och med i torsdags har jag befunnit mig uppe i Östersund tillsammans med Frida. Vi har bott hemma hos några kompisar och umgåtts med dem samtidigt som jag har laddat mina batterier inför den långa vintern som kommer. Det är guld värt att komma ifrån Stockholmsstressen och tänka på annat en stund istället för att bara träna, plugga, träna, plugga och träna.

 

Har dock inte varit någon lathelg från min sida då jag har hunnit med tre riktigt bra träningspass här uppe mellan all skidskyttetittning och julmarknadsbesök.

De tre passen bestod av intervallpass, distanspass och intervallpass. Första intervallpasset körde vi på en 250m lång slinga runt en gräsplan, så här passade jag på att köra lite halvlånga intervaller. Körde två varv gånger 13st, det blev 13st då jag vann en extra bonusintervall då jag blev så nöjd med den 12:e (som skulle varit den sista från början).

Igår lördag passade jag och Thomas på att springa ett distanspass på isiga stigar och vägar, ibland kände jag mig som bambi på hal is men både jag och Thomas klarade oss från att vurpa.

 

I morse ställde vi klockan för att hinna med ett intervallpass till innan vi skulle ge oss iväg för att titta på jaktstarterna för herr respektive dam. Det här passet bestämde jag mig för att köra 30st 60-30sek på en gräsplan inne på campusområdet. Ett perfekt pass då jag behöver träna på att springa i överfart och inte vänja mig vid de ”lägre” intensiteterna. Det blev en kamp mot huvudet, men bestämde mig för att fokusera på en intervall i taget. Efter att jag kört samtliga 30intervallerna var jag grymt lättad och kände hur nöjd jag var med passet.

 

Men det höga tempot slutade inte för att passet var avslutat, utan vi fortsatte i samma takt mot skidskyttestadion och väl på plats fick vi njuta av riktigt underhållande tävlingar. Jag blir grymt imponerad över deras prestationer då jag vet hur svårt det är att skjuta när man kommer in till skyttet på ca 80-90% av maxpulsen (jag gjorde premiär i orienteringsskytte under hösten). Efter att ha sett de bästa i världen pressa sig till max gör mig väldigt inspirerad av att ta steget till världstoppen och verkligen pressa kroppen tills det yttersta för att komma dit. Kan också erkänna att jag saknar vintern trots att jag frusit mer än på länge under helgen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0