Första veckan på 2012 är slut

Dags för summering av första veckan här uppe i Falun. Det känns fantastiskt bra redan innan träningarna med idrottshögskolan har dragit igång. Därför ska de bli extra kul imorgon måndag när dessa drar igång igen efter juluppehållet.

 

Min mage kom igång igen efter att jag vilade helt i måndags och från i tisdags har jag kört som planerat igen. Jag har hunnit med 2 intervallpass, 3 distanspass varav 2 på skidor, 1 styrkepass och 4 OL-pass varav 2 högintensiva. Riktigt kul att kunna åka skidor igen, igår gjorde jag skatepremiär och slutsatsen av det var att jag kände mig ovan, balansen var inte riktigt där den bör vara. Idag åkte jag tidigt upp till fina Sörskog för helt underbar skidåkning, körde ett varv på 18km och 1 varv på 13km så blev ett bra första pass i klassisk stil.

 

Mellan passen har det varit helt perfekt att kunna slappa framför tv:n som har visat mycket längd och skidskytte. Dock är det lite väl hårt att behöva sitta/ligga i vår provisoriska soffa som består av 1 matta, 5 kuddar och 1 täcke. Denna kommer dock att bytas ut mot en riktig soffa i slutet av nästa vecka, längtar redan!

 

Veckan som kommer är en distansvecka för min del, vilket innebär att det blir långa pass med ganska låg intensitet. Men utöver detta så kommer självklart mina "veckofasta" pass finnas med så det blir minst 3 högintensiva och 2 styrkepass inbakade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0