MEDEL-KVAL

Dagen började med ett tävlingsrace (öppen lång) på publiktävlingen mellan mig, Jerker, Jonas, Lillian och Vagnis "Schweizermuschen" Karlsson. 5,5km skulle löpas och det var mycket som stod på spel, ledartröjan, spurttävling, bergspris och den mest offensiva löparen.
Jag startade offensivt, men tyvärr med lite för mycket bommar och något mindre bra vägval fick jag se mig besegrad av en SNO-löpare, Jonas "SNO-frillan" Leandersson. Han vann inte bara ledartröjan utan tog även hem bergspriset, mest offensiva löparen och efter fusk spurttävlingen. Tråkigt för oss andra men det kommer fler chanser och om jag ska vara ärlig så tror jag han har gått ut lite väl offensivt inför kommande tävlingar. Jag blev ändå positiv över att min form börjar komma smygande i kroppen, så jag börjar se framemot o-ringen mer och mer. Så nu gäller det bara att få till de sista förberedelserna här i Schweiz, för sen kommer en grym vecka nere i Halland. 
 
Jonas iklädd ledartröjan och bergatröjan. 
 
Medelkvalet då, ja det var lite mer spännande idag jämfört med gårdagens långkval. För idag fick vi åskådare chansen att följa löparna nästan i 60sekunder vilket var en fröjd.
I ett medelkval handlar det mer eller mindre att springa näramare sitt max, då det oftast kan bli relativt tajt mellan de som tar sig vidare. I ett mästerskap som VM så blir det dock inte lika tajt som man kan tro eftersom variationen i startfältet varierar kraftigt. Men det gäller ändå att inte satsa för mycket och inte låta sig bli uppstressad om något skulle gå snett utmed banan.
Känslan för mig som åskådare idag var bättre än igår, men jag längtar ändå tills finalerna då det gäller mera och vi som publik får se mer fight ända in på mållinjen. 
 
Niggli VS Billstam, imorn i medelfinalen får vi se!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0