Intervallvecka på G

Ännu en vecka har gått av bara farten och även denna blev en bra träningsvecka. När jag summerar tredje veckan på det nya året så har jag hunnit med 10 pass, varav 4 distanspass (2 Skidpass, 1 pass väglöpning, 1 OL-pass), 3 högintensiva (2st OL, 1st Intervaller), 2 styrkepass, 1 specifikt OL-pass och en vilodag.

Förutom all träning så åkte vi till Huvudstaden, där jag gjorde upp arbetsuppgifterna för året och passade på att träna lite där. Så direkt efter tisdags förmiddagspass kastade vi oss iväg på tåget för att hinna till nästa träning som var på Bosön. Väl där körde jag ett styrkepass, kände mig stark denna dag.

 

Onsdagen startade med åka igenom stan för ett teknikpass i Paradiset; (http://3drerun.worldofo.com/2d/?idmult[]=-37840&idmult[]=-37899) och detta blev även dagens enda pass. Nöjd med genomförandet.

 

Asfaltgatorna runt Djurgården stod sedan på programmet för torsdagens distanspass, riktigt fint en solig dag som denna. Sen bar det av mot restaurangbesök på Vapiano och sedan vidare mot tåget hem mot Falun igen. Väl där var det bara snabbt hem för att byta om och sen iväg på en kylslagen natt-cup på angränsade karta till EM.

Jag gjorde ett riktigt bra nattlopp, där jag försökte springa offensivt och stabilt vilket gjorde att jag kunde skaka av mig konkurrenterna.

 

Helgen började närma sig och jag insåg att jag bara hade tre pass kvar på veckan, två under fredagen och ett under lördagen. Efter att inte ha vilat sedan den andra januari började jag känna mig lite sugen på en vilodag.

Fredagens två pass bestod av först underbar skidåkning vid Stångtjärn, grymma förhållanden tyckte jag och jag njöt hela vägen av det bra föret. På kvällspasset så var det styrka med efterföljande bastubad, skönt!

Sista passet för veckan sen var FBCC här i Falun, där jag stack ut ca 50min innan start för att få ihop ett distanspass. Ett riktigt bra pass blev det trots att termometern visade ca -14grader. Denna bana bestod av först lite stads-OL på 1:10 000 och de sista 20min bra sprintorientering i bostadsområden.

 

Nu till veckan som kommer är det dags för intervallvecka, 10 pass ska avverkas (2-1-2-VILA-2-1-2). Dessa veckor är nog de tuffaste veckorna jag gör och det är nog inför dessa pass som jag är mest nervös. Men jag känner mig ordentligt taggad på att gå in i den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0