Mycket har hänt...

Äntligen är kanske ett ord som kommer upp när man ser till när jag uppdaterade senast. Men som jag skrev i rubriken så har det hänt mycket. Till att börja med så har utseendet ändrats här i bloggen för att göra det enklare att uppdatera och att även ni läsare ska kunna ge eventuella kommentarer. Jag lovar därför att uppdatera oftare!!

Midnattsloppet
En löpartävling i Stockholm som gick av stappeln den 13/8, där jag fick klart för start under eftermiddagen samma dag. Jag försökte efteranmäla mig men de påstod att det var fullt. Jag lyckades till slut få tag i en plats via en kompis och fick starta i 1b, strax bakom elitledet.
Det var en grym upplevelse rakt igenom hela loppet och jag rusade iväg i en hög fart redan från början. Tänkte att det är lika bra att spänna bågen hårt! Jag tog tygg på Janne Holmén som efter loppet sa "ja jag är ju motionär nu och tränar 3-4gånger i veckan, men på sånna här tillställningar räcker det fortfarande". Vi öppnade hårt och jag tangerade mitt 3000m rekord på inomhusbana på 8.56, grymt tänkte jag och fortsatte ösa på.
Jag hade en hård kamp med Oskar Landin mot slutet men han var starkare än mig och lyckades knipa 3:dje platsen och jag fick nöja mig med 4:e. Min tid på 10km blev 31.53 och var ca 45sek efter segraren Haben Idris.
Det var mäktigt att springa på stockholms gator med en publik runt hela banan som hejade hela tiden. Även mina coacher efter banan gjorde ett grymt jobb och hejade fram mig väldigt bra, jag tror att de sprang minst lika långt som jag gjorde. Tack för stödet!!

DM
Ja det har ju varit några DM-tävlingar också, jag däremot gjorde bara en start i Stockholm i år och det var på Stafetten. Sprang första sträckan i Lidingös förstalag, tillsammens med DM-kungen på natt och medel(Anders Carlsson) och Stockholms DM-kungen på långditans (Filip Dahlgren). Jag valde att ta första eftersom jag avslutade min intervallvecka med detta pass och var osäker på formen. Men formen höll i sig relativt bra och jag växlade först med en ledning på ca 1.30min före nästkommande lag. Järla och Ravinen sprang tyvärr om oss under de nästkommande två sträckorna men vem bryr sig om DM egentligen, bara att ta nya tag när det verkligen gäller något.
Jag sprang även ett annat DM med inte i Stockholm utan i Småland, och det var Natt. Jag gjorde nog ett av mina bättre nattlopp och vann här före Jocke Hederskog. Var inte speciellt kul terräng utan det var mest att kötta väg/stig längs med banan och vara väldigt noggrann med riktningen in mot kontrollen. Kanske jag ska göra en nytändning inför natt-orientering, för det är något speciellt med att springa natt.
Kartorna från helgen hittar ni i mitt kartarkiv; http://www.flyingfred.com/kartor/

Intervallvecka
En formtoppningsvecka har jag precis avslutat, eller rättare sagt i söndags under stafett-dm avslutades den. Den innehöll 8pass enligt följande; 1-2-1-VILA-1-2-1. Och jag tror det nästan var min bästa vecka någonsin, så jag tror att formen kommer vara grymmare än någonsin till helgens SM. Så nu är det bara att invänta start.
Borelia
Direkt efter intervallveckan upptäckte jag ett gammalt fästingbett som jag hade mellan tårna, tyvärr var det väldigt inflammerat och jag uppsökte vårdcentralen direkt. Där fastslog de att troligtsvis var det borelia och jag fick pencilin för att bli av med det. Jag kände inte direkt av att utslaget på foten så började käka pencilin och träna på som vanligt, men igår blev jag sjuk. Jag fick feber och kände mig allmänt sänkt och på det blev det någon form av magbesvär. Så igår låg jag däckad men idag är jag på fötterna igen kan man säga. Var ute och joggade/gick i SM-terrängen imorse och det känns bättre och bättre ju längre dagen går.
Det känns lite som en bergodalbana, igår var jag sänkt och idag är jag på topp igen, SKÖNT!

SM
Till helgen börjar SM, Långdistansen utanför Alingsås. Jag har väntat väldigt länge på denna stund och ser verkligen framemot detta. Jag är född och uppväxt i liknande typ av terräng så det känns verkligen som att jag har bra koll på vad som väntar.
Nu är det bara ca 2 dagar kvar till kvalet går av stapeln och sen väntar en tuff final på söndagen där jag tror att det kan bli väldigt utslagsgivande. Nu gäller det att vända alla negativa tankar som kommit med borelian och sjukdomen till possitiva, för NU KÖR VI!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej fin sida du gjort, och bra jopbbat av dig i helgen.

2011-09-12 @ 08:59:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0